June 26, 2009

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

ا
استاد ایلیا یکی از اندیشمندان بزرگ حال حاضر و یا به بیانی دقیق تر یکی از نوابغ شعوری قرن حاضر است. او مبدع روش های سی وشش گانه تفکر است و توانایی استثنایی و حیرت انگیز تفکری او، خود بیانگر قابلیت فوق العاده ای است که در روش های سی و شش گانه تفکری وجود دارد.
او با مفهوم یابی و استخراج معانی نشانه ها، راه حل هایی برای مسائلی ارائه داده که ظاهراً برای آنها راه حلی وجود نداشته است. خلاقیت او در ارائه روشها و پاسخهای بدیع، او را به متفکری خلاق و تمام عیار بدل ساخته است.

اکنون قریب به یک سال است که
استاد ایلیا در سلول انفرادی زندان امنیتی 209 اوین محبوس گشته و تفتیش گران عقاید؛ او را تحت شکنجه های جسمی و روانی قرار داده اند تا خود را انکار کند و اعتراف نماید که تمام صحبت ها و فعالیت هایی که داشته دروغ و ساختگی بوده است. اما مگر می توان صدها شاگردی را که او پرورش داده نادیده گرفت؟مگر می توان هزاران انسانی که تعالیم او را دریافته اند و نتایج آن را در زندگی خود شاهد بوده اند دروغ پنداشت؟ مگر می توان چشم بر آثار مثبتی که از او برجا مانده، بست؟ بی گمان محصولات فراوانی که حاصل اندیشه و تفکرات و شامل کتب و مقالات و تئوریهای اوست، همگی حاضر و شاهدی بر این مدعاست.

کانون تفکر نواندیش قصد دارد که دیدگاه های بدیع و خلاقانه
استاد ایلیا (در حوزه اندیشه) را بیان نماید و با معرفی این اندیشه ها و بسط وگسترش آن، به جهانیان اعلام نماید که تعالیم او نه تنها دروغ نیست بلکه از راست ترین و زنده ترین حقایق جهان است . همچنین شاگردان ایشان نه تنها از گرد او پراکنده نشده بلکه هرچه بیشتر قدر او و تعالیمش را دانسته و در راه او مصمم تر گشته اند.

کانون تفکر نواندیش قصد دارد که به موازات فعالیت جمعیت آل یاسین ، با معرفی و بسط اندیشه های استاد ایلیا و ارائه آن در داخل و خارج از ایران، تمامی حقیقت جویان و معنویت گرایان و آزاد اندیشان را به بررسی اندیشه های این متفکر بزرگ دعوت نماید .باشد تا با تعامل و همفکری هرچه بیشتر،گامهایی محکم در جهت آزاد اندیشی و برتری اندیشه بر خشونت در کنار یکدیگر برداریم.
به امید روزی که شاهد فروریختن کاخ های پوشالی برپا شده بر بسترنیرنگ و شکل گیری اکادمی های بناشده بر بستر اندیشه باشیم .

No comments:

Post a Comment